fredag 23 maj 2014

Förvirringstider


OK.
Nu har jag inom loppet av några veckor:
* tappat bort ett par solglasögon (som var köpta för att ersätta ett annat par som jag tappat bort)
* glömt mitt bankomatkort i en P-biljettsautomat (spärrat, och nytt kommer, men ändå)
* fått P-böter för att giltig P-lapp låg under en annan P-lapp
* förlagt en favoritbok
* missat ett par födelsedagar som jag nog borde gratulerat till
* haft ett antal behövliga saker i den handväska som jag inte hade med mig
* röjt på hemmakontoret men inte lyckats bringa ordning

Dags för semester?

Dock verkar jag ha koll på de viktigare sakerna i livet. Så oroa er inte - fakturor blir betalda, liljekonvaljer blir plockade, syréner blir luktade på, barn blir pratade med och lyssnade på, hundar blir klappade. Och en och annan vän får ett nattligt sms.

Och jag kommer inte att missa att rösta till Europaparlamentet på söndag. På Ekonomifaktas hemsida finns en del fakta och statistik om EU, för den som är intresserad.

Inga kommentarer: