lördag 6 juli 2013

Semesterlitteraturen


Här kommer de godingar som jag ska ha med mig i hängmattan, på tåget, vid poolen, på stranden, på fiket, i parken, på flyget...

R Joyce: Harold Fry och hans osannolika pilgrimsfärd
F von Schirach: Brott
F von Schirach: Skuld
J Franzen: Frihet
S Alakoski: Oktober i Fattig-Sverige
J-M Guenassia: De obotliga optimisternas klubb
L Zern: Kaddish på motorcykel
D Levithan: Jag, En
A Heberlein: Ett gott liv
A-C Kihl: De överlevande från Råtterdammer Street
S Maushart: Nedkopplad
F Backman: En man som heter Ove
J Orringer: Den osynliga bron
J Tropper: Sju jävligt långa dagar
U Knutson: Kvinnor på gränsen till genombrott (dags att läsa om)
E Larson: I odjurets trädgård

Och så vill jag gärna läsa Kärlekens manifest (L Jönsson) och Den hemliga historien (D Tartts) men har inte lyckats hitta dem.
Än.
Hoppas finna dem i någon trevlig boklåda längs min sommarväg.

Ha en riktigt skön sommar!

Inga kommentarer: