torsdag 30 juni 2011

Att läsa är ett livselixir

Att läsa är ett livselixir.
Det ger kraft och lust.
Det stillar nyfikenhet.
Och väcker nyfikenhet.
Att läsa ger nya insikter. Och förståelse. Och kunskap.
Det är underhållning.
Att läsa är en universalmedicin, som hjälper mot det mesta.

Jag älskar böcker.
Och jag älskar att läsa.

Jag hoppas att sommaren blir en ocean av läsande för min del.
Det här är några av de böcker som jag hoppas försjunka i:

Adressat okänd - av Kathrine Kressman Taylor
Mordets praktik - av Kerstin Ekman
Den obäddade sängen - av Francoise Sagan (en bok som jag letat efter ett tag men sen av en slump hittade i min bokhylla där den stått sedan tidigt 80-tal när jag läste den sist)
Hämnden - av Reginald Hill
Den femte sonen - av Elie Wiesel (dags att läsa den igen)
Vad jag älskade - av Siri Hustvedt
Japansk haiku - av Lars Vargö
Att söka hänryckningen - av Kathryn Harrison
Spill - av Sigrid Combüchen
Älskade syster - av Joyce Carol Oates

Jag hoppas att sommaren blir en ocean av läsande också för alla er andra som gillar att läsa.

Inga kommentarer: