fredag 17 september 2010

På vårat kylskåp

Efter alla seriösa bloggar (och då menar jag verkligen inte bara mina egna) den senaste tiden om viktiga politiska spörsmål så tänkte jag att många säkert är intresserade av vad som finns på vårat kylskåp. Så nu ska ni få veta det:

* Ett foto på världens sötaste Stella
* En lapp där yngsta sonen skrivit upp skillnaden mellan substantiv, adjektiv och verb
* Ett vykort från Bilbao (från dottern)
* Ett vykort från Budapest (från äldsta sonen)
* Ett vykort från Warszawa (från dottern, igen, värst vad hon reser)
* Yngsta sonens önskelista (han fyller år i december)
* Tufft kampanjkort från La Camilla (hm, mobilen ser ut att vara avlyssnad)
* En kylskåpsmagnet där det står "kylskåp"

Den som vill veta vad vi har i kylskåpet får vänligen höra av sig.
Eller titta in för att plundra det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där låter lite som "säg mig vad du har i din handväska och jag ska säga mig vem du är" typ.

Själv har jag:
- 2 st 9 år gamla foton på mina döttrar som fiskar/har fått upp fisk.
- Ett recept på finsk "Sima" (mjödliknande dryck)
- SMU-scouternas höstprogram (och en liten plastpåse med diverse scoutmärken)
- Ett tidningsurklipp där min dotter svarar "Jag är alltid positiv" (på en panelfråga i VLT som nog löd "Hur gör du för att hålla humöret uppe?")
- Ett annat tidningsurklipp om Jokkmokksguiderna som har tilldelats ett turismpris (vi har åkt hundsläde flera gånger hos Matti & Stina)
- Ett vykort från Taizé i Frankrike, sänt av min f.d. styvmor
- Ett vykort/idolkort på Carola Gunnarsson :-)
- Rester av "kylskåpspoesi" där det står "dricka till mamma, tårta till pappa".

/Anna Billman, Möklinta

Agneta sa...

Anna; javisst - vi tar handväskorna nästa gång. Dina rader fick mig att undra var mina gamla scoutmärken har tagit vägen. Och blåvingeskjortan, visst måste den finnas sparad någonstans?