lördag 4 september 2010

Många riksdagsmotioner

Radio Västmanland har idag ett inslag om att jag skrivit flest motioner av Västmanlands riksdagsledamöter. Man kan ju alltid fundera på enligt vilka kriterier en politiker mäts och värderas. Och på hur riksdagsarbetet ska prioriteras. Men OK - att räkna motioner är ju ett sätt.

För mig är motionerna ett sätt att precisera och konkretisera de frågor som jag vill driva. Väl medveten om att de flesta motioner avslås (annars skulle det inte gå att regera landet eftersom bifallna motioner skulle kullkasta den budget som riksdagen godkänner åt regeringen). Likväl visar motionerna vilka frågor som jag prioriterar och gör även att jag har ett bra underlag i diskussionerna med regeringens departementen och i Folkpartiet liberalernas egna prioriteringsdiskussioner avseende budgetsatsningar och andra reformer.

Mina riksdagsmotionern finns på www.berliner.nu och på www.folkpartiet.se/berliner.

Inga kommentarer: